Media hub

FAQ

Hebt je een Ticketmaster-standaardtekst nodig?

Ticketmaster is het grootste ticketingbedrijf ter wereld en is toonaangevend wereldwijd op vlak van producten en services voor tickets voor live events. Via officiële samenwerkingen met duizenden locaties, artiesten, festivals, culturele centra en organisatoren van sportwedstrijden, verwerkt Ticketmaster 500 miljoen tickets per jaar in meer dan 30 verschillende landen. Ticketmaster is onderdeel van Live Nation Entertainment (NYSE: LYV).

Op zoek naar onze logo's of andere Brand Assets?

Hoe wordt de nominale ticketprijs bepaald?

Ticketmaster is niet betrokken bij het bepalen van de nominale ticketprijs. Deze prijs wordt bepaald door de eventorganisator.

Wij zorgen er wel voor dat de prijs die je ziet op onze site altijd de totaalprijs is van het ticket. Zo kom je niet voor vervelende verrassingen te staan wanneer je afrekent.

Lees meer.

Hoe worden de servicekosten bepaald?

Dit verschilt per event en wordt overeengekomen tussen ons en de zaal of de eventorganisator, afhankelijk van de kosten voor het organiseren van de show. Maar denk bijvoorbeeld aan:

  • Kosten gelieerd aan de promoter

  • Website & app

  • Kosten van betaalleveranciers

  • Personeelskosten

  • Ticketscanners

  • Kassa’s op locatie

  • Kosten gelieerd aan de locatie of de zaal

  • Kantoorkosten

  • Beveiligingstechnologie

  • Klantenservice

Lees meer.

Wat wordt er door de servicekosten gedekt?

Deze kosten dekken de kosten voor het verwerken van een reservatie van begin tot eind – de enige inkomsten die we genereren – waaronder:

Retaildistributie (websites, callcenter en klantenservice)

Betalingsverwerking

Technologische oplossingen (ticket op locatie scannen)

Tickets leveren (tickets afdrukken, verpakken en verdelen)

Kunnen jullie me vertellen hoeveel tickets er voor een event zijn verkocht?

Nee, neem hiervoor rechtstreeks contact op met de organisator van het event.

Ik heb een probleem met mijn tickets, kan de persafdeling me helpen?

Het mediateam beantwoordt geen vragen over tickets. Neem contact op met jouw lokale klantenserviceteam om je verder te helpen.

Kan Ticketmaster me persaccreditaties tot een event bezorgen?

Nee, neem hiervoor rechtstreeks contact op met de organisator van het event.

Contact

Azië/Oceanië

Europa, Midden-Oosten en Afrika

Latijns-Amerika

Noord-Amerika

Persberichten

Verkoop meer tickets dankzij onze e-maildatabase

Iedere dag gebruiken we ons e-mailsysteem om fans te voorzien van relevante eventinfo. Nieuwe concertaankondigingen, de laatste tickets voor een sportevent of een kortingsactie voor een familieshow: het zijn maar enkele voorbeelden van de vele e-mails die we manueel naar onze fans sturen. ...

Genereer een enorm bereik dankzij ons affiliate-netwerk

Nu concerten en festivals weer massaal plaatsvinden, is het soms lastig om alles bij te houden. De echte fans weten hun favoriete artiest uiteraard nog te vinden, maar de ‘gewone’ muziekliefhebber kan nog wel eens wat missen. Daarom is het handig als je event op veel verschillende ...

Bereik meer fans dankzij de Performance Marketing van Ticketmaster

Als ticketingbedrijf willen we fans en geïnteresseerden warm maken voor tickets van hun favoriete artiest, band, show of festival. We zetten verschillende marketingkanalen in om een groot deel van dit publiek te bereiken. Door middel van Performance Marketing bereiken we ook de potentiële ...

Have you met Martin?

1° Wie ben je? Hi! Mijn naam is Martin Norgaard, en ik kom uit Denemarken, meer bepaald uit Kopenhagen. Sinds de zomer van 2020 woon ik in Brussel. Daarvoor woonde ik achtereenvolgens in Parijs en Londen. 2° Wat deed je vóór je bij Ticketmaster begon? Ik heb al in verschillende ...

Nieuwe Manager Sales & Client Development

Ticketmaster België is verheugd Frank De Vits aan te duiden als nieuwe Manager Sales & Client Development.Frank was eerder al actief in verschillende departementen van het bedrijf. Samen met de andere leden van het management garandeerde hij bovendien de noodzakelijke stabiliteit tijdens ...

In 5 stappen naar mobiele ticketing

Mobiele tickets zijn een blijvertje. We merkten dit toen we, afgelopen zomer bijna 80.000 Ed Sheeran-fans mochten verwelkomen aan de poorten van het Koning Boudewijnstadion in Brussel. Toegang tot het stadion was enkel mogelijk met een mobiel ticket en de barcodes van elk ticket waren pas kort ...

Een gedetailleerde kijk op jouw event, in real time

Op zoek naar een manier om de meest up-to-date gegevens van je event in te kijken of deze te delen, ook al ben je onderweg? Zoek niet verder! Dankzij de TM1 Reports app krijg je in real time toegang tot je data, zonder gebonden te zijn aan je computer. Raadpleeg en deel de verkoop-, ...

Makkelijk en veilig tickets doorsturen met Ticket Transfer

Dankzij Ticket Transfer kunnen fans makkelijk - én veilig - tickets rechtstreeks doorsturen naar vrienden of familie. Gedaan dus met het uitprinten en uitdelen van tickets. Met Ticket Transfer behoort dit voortaan tot het verleden. 86% van de fans liet weten graag de mogelijkheid te hebben ...

Have you met Ghita?

Ticketmaster België breidt uit! Heb jij al kennis gemaakt met onze nieuwe collega’s?