Media hub

FAQ

Hebt je een Ticketmaster-standaardtekst nodig?

Ticketmaster is het grootste ticketingbedrijf ter wereld en is toonaangevend wereldwijd op vlak van producten en services voor tickets voor live events. Via officiële samenwerkingen met duizenden locaties, artiesten, festivals, culturele centra en organisatoren van sportwedstrijden, verwerkt Ticketmaster 500 miljoen tickets per jaar in meer dan 30 verschillende landen. Ticketmaster is onderdeel van Live Nation Entertainment (NYSE: LYV).

Op zoek naar onze logo's of andere Brand Assets?

Hoe wordt de nominale ticketprijs bepaald?

Ticketmaster is niet betrokken bij het bepalen van de nominale ticketprijs. Deze prijs wordt bepaald door de eventorganisator.

Wij zorgen er wel voor dat de prijs die je ziet op onze site altijd de totaalprijs is van het ticket. Zo kom je niet voor vervelende verrassingen te staan wanneer je afrekent.

Lees meer.

Hoe worden de servicekosten bepaald?

Dit verschilt per event en wordt overeengekomen tussen ons en de zaal of de eventorganisator, afhankelijk van de kosten voor het organiseren van de show. Maar denk bijvoorbeeld aan:

  • Kosten gelieerd aan de promoter

  • Website & app

  • Kosten van betaalleveranciers

  • Personeelskosten

  • Ticketscanners

  • Kassa’s op locatie

  • Kosten gelieerd aan de locatie of de zaal

  • Kantoorkosten

  • Beveiligingstechnologie

  • Klantenservice

Lees meer.

Wat wordt er door de servicekosten gedekt?

Deze kosten dekken de kosten voor het verwerken van een reservatie van begin tot eind – de enige inkomsten die we genereren – waaronder:

Retaildistributie (websites, callcenter en klantenservice)

Betalingsverwerking

Technologische oplossingen (ticket op locatie scannen)

Tickets leveren (tickets afdrukken, verpakken en verdelen)

Kunnen jullie me vertellen hoeveel tickets er voor een event zijn verkocht?

Nee, neem hiervoor rechtstreeks contact op met de organisator van het event.

Ik heb een probleem met mijn tickets, kan de persafdeling me helpen?

Het mediateam beantwoordt geen vragen over tickets. Neem contact op met jouw lokale klantenserviceteam om je verder te helpen.

Kan Ticketmaster me persaccreditaties tot een event bezorgen?

Nee, neem hiervoor rechtstreeks contact op met de organisator van het event.

Contact

Azië/Oceanië

Europa, Midden-Oosten en Afrika

Latijns-Amerika

Noord-Amerika

Persberichten

Tickets veilig en vertrouwd kopen en doorverkopen met Ticketmaster

"Life is what happens to you while you're busy making other plans"   John Lennon wist het al: plannen kunnen veranderen. Soms zorgen deze veranderingen ervoor dat fans niet meer naar het event kunnen gaan waarvoor ze eerder tickets hadden gereserveerd. We zijn dan ook blij je te ...

TikTok breidt samenwerking met Ticketmaster uit naar België

Na de succesvolle lancering van de samenwerking tussen TikTok en Ticketmaster in de VS in 2022, breiden beide partners hun unieke samenwerking uit naar meer dan 20 nieuwe markten, waaronder België. Voortaan kunnen miljoenen muziekfans overal ter wereld rechtstreeks vanuit TikTok tickets ...

Smart Queue, onze oplossing tegen bots

We hebben het allemaal al wel eens meegemaakt: om 10 uur 's ochtends klaar zitten voor onze computer om tickets te kopen voor onze favoriete artiest, maar... na enkele minuten zijn alle tickets al de deur uit! Hoe kan dit? Het korte antwoord: bots. Naast de echte, fysieke fan, stelden we ...

Een unieke log-in voor een wereldwijde toegang tot Ticketmaster

Voortaan kunnen fans vanuit één enkel account tickets reserveren in verschillende Ticketmaster-markten, wereldwijd. Ontdek het nu in de app of in je online account! Fans kunnen hun account gebruiken om tickets te reserveren in Australië, Oostenrijk, België, Canada, Tsjechië, Finland, ...

Bepaal de relevante doelgroep voor jouw evenement

Om het maximale uit onze data te kunnen halen, ontwikkelden we de Affinity-tool. Op basis van eerdere aankopen en interesses vertelt deze tool ons welke artiesten, bands of shows nauw verwant zijn aan jouw evenement. Met deze informatie kunnen wij en de organisatoren meer gerichte campagnes ...

Have you met Stella?

1° Wie ben je? Hey, ik ben Stella Meulemans, een geboren en getogen Leuvenaar! Je vind me dan ook in de weekends meestal in een gezellige koffiebar in de stad. Zoniet, dan ben ik ergens naar een concert of op avontuur in de natuur. Thuis zal je mij allesinds niet vaak aantreffen haha. 2° ...

Ons team wordt groter!

De voorbije weken mochten we 4 nieuwe collega's verwelkomen. Lees hieronder verder voor een eerste kennismaking! Kelvin - Accountant "Ik ben afgestudeerd in 2019 en heb al enkele jaren boekhoudkundige ervaring. Ik werk nu voor Ticketmaster België als boekhouder. Mijn voornaamste taken ...

Haal nog meer uit Ticketmaster met Landingspagina+

Elk event of elke artiest krijgt op ticketmaster.be een eigen landingspagina met alle benodigde basisinfo. Voor sommige events is het echter interessant om meer informatie te delen. Voor deze events of artiesten voorzien we een landingspagina ‘plus’. Deze pagina ziet er niet alleen ...

Koop nu tickets en betaal later met Klarna

Ticketmaster biedt sinds kort een nog flexibelere winkelervaring dankzij de samenwerking met Klarna. Sommige fans geven er de voorkeur aan om hun eventickets later te betalen. Dankzij deze nieuwe samenwerking kunnen deze fans hun tickets tot 30 dagen na hun bestelling betalen, zonder extra ...