Als ticketingbedrijf willen we fans en geïnteresseerden warm maken voor tickets van hun favoriete artiest, band, show of festival. We zetten verschillende marketingkanalen in om een groot deel van dit publiek te bereiken. Door middel van Performance Marketing bereiken we ook de potentiële kopers die onze kanalen nog niet volgen. Hieronder vertellen we meer over deze vorm van marketing en hoe we het kunnen inzetten om nog meer tickets te verkopen.

Wat is performance marketing eigenlijk?

Performance Marketing is een breed begrip. Algemeen bekeken staat het voor elke vorm van marketing die lijdt tot meetbare resultaten. In de meeste gevallen gaat het bij performance marketing over de inzet van betaalde kanalen om zo veel mogelijk resultaat te behalen. Dit kan gaan om clicks, downloads, aantal verkochte tickets, bezoekers van een bepaalde pagina, of om elk ander doel die je meegeeft aan je campagne.

Welke soorten performance marketing bieden wij?

Bij Ticketmaster bieden we twee vormen van betaalde marketing aan:

  • De grootste en meest gebruikte? Dat zijn de advertenties via onze socialemediakanalen. Hierbij zetten we onze verschillende sociale platformen in waar je betaalt om je advertentie te laten zien. De meeste campagnes lopen via Facebook en Instagram, omdat we daar goed kunnen meten hoveel tickets er precies via de campagne werden verkocht. Daarnaast zetten we ook LinkedIn, Pinterest en TikTok in om betaalde advertenties te tonen.
  • Het tweede luik van onze performance marketing loopt via Google. Hieronder vallen alle advertenties gepromoot binnen het Google Display netwerk, waaronder het opzetten van bijvoorbeeld video-advertenties op YouTube.

Waarom performance marketing via Ticketmaster?

Performance marketing via Ticketmaster is vooral interessant door het nauwkeurig bepalen van de juiste doelgroep. Door middel van onze eigen Ticketmaster data en met de hulp van Google en de socialemediakanalen vinden we precies welke fans in welke shows en events geïnteresseerd zijn. We bouwen een doelgroep op basis van het historische zoek-, surf- en klikgedrag van klanten.

Onlangs hebben we samen met een grote klant een mooie case opgebouwd. Deze klant adverteerde altijd via traditionele kanalen als televisie en tijdschriften of via gerichte campagnes in het straatbeeld. Wij hebben voor hen een online campagne opgezet op Facebook, Instagram, Pinterest en het Google netwerk. We hebben hier hele mooie resultaten mee behaald.

Case Study

  1. Nieuwe klant die als eerste vorm van online marketing de Ticketmaster performance marketing gebruikt

2. Klant met een A-list Artist die de Ticketmaster performance marketing gebruikt om een betere verkoop te genereren

Voor meer informatie of aanvragen, neem contact op met je Ticketmaster vertegenwoordiger.