Media hub

FAQ

Hebt je een Ticketmaster-standaardtekst nodig?

Ticketmaster is het grootste ticketingbedrijf ter wereld en is toonaangevend wereldwijd op vlak van producten en services voor tickets voor live events. Via officiële samenwerkingen met duizenden locaties, artiesten, festivals, culturele centra en organisatoren van sportwedstrijden, verwerkt Ticketmaster 500 miljoen tickets per jaar in meer dan 30 verschillende landen. Ticketmaster is onderdeel van Live Nation Entertainment (NYSE: LYV).

Op zoek naar onze logo's of andere Brand Assets?

Hoe wordt de nominale ticketprijs bepaald?

Ticketmaster is niet betrokken bij het bepalen van de nominale ticketprijs. Deze prijs wordt bepaald door de eventorganisator.

Wij zorgen er wel voor dat de prijs die je ziet op onze site altijd de totaalprijs is van het ticket. Zo kom je niet voor vervelende verrassingen te staan wanneer je afrekent.

Lees meer.

Hoe worden de servicekosten bepaald?

Dit verschilt per event en wordt overeengekomen tussen ons en de zaal of de eventorganisator, afhankelijk van de kosten voor het organiseren van de show. Maar denk bijvoorbeeld aan:

  • Kosten gelieerd aan de promoter

  • Website & app

  • Kosten van betaalleveranciers

  • Personeelskosten

  • Ticketscanners

  • Kassa’s op locatie

  • Kosten gelieerd aan de locatie of de zaal

  • Kantoorkosten

  • Beveiligingstechnologie

  • Klantenservice

Lees meer.

Wat wordt er door de servicekosten gedekt?

Deze kosten dekken de kosten voor het verwerken van een reservatie van begin tot eind – de enige inkomsten die we genereren – waaronder:

Retaildistributie (websites, callcenter en klantenservice)

Betalingsverwerking

Technologische oplossingen (ticket op locatie scannen)

Tickets leveren (tickets afdrukken, verpakken en verdelen)

Kunnen jullie me vertellen hoeveel tickets er voor een event zijn verkocht?

Nee, neem hiervoor rechtstreeks contact op met de organisator van het event.

Ik heb een probleem met mijn tickets, kan de persafdeling me helpen?

Het mediateam beantwoordt geen vragen over tickets. Neem contact op met jouw lokale klantenserviceteam om je verder te helpen.

Kan Ticketmaster me persaccreditaties tot een event bezorgen?

Nee, neem hiervoor rechtstreeks contact op met de organisator van het event.

Contact

Azië/Oceanië

Europa, Midden-Oosten en Afrika

Latijns-Amerika

Noord-Amerika

Persberichten

Ticketmaster stelt voor: TM1 Events.

De zaal in prijscategorieën opsplitsen was nooit eenvoudiger Welk gedeelte van de zaal wordt welke prijscategorie? Wat zijn de verschillende scenario’s? Dankzij TM1 Events behoort de traditionele spreadsheet tot het verleden. Vanaf nu creëert u met uw team online en op interactieve wijze de ...

GDPR in een notendop

Ticketmaster en dataprivacy Bij Ticketmaster staan onze klanten en fans centraal. Alles wat we doen is gericht op het handhaven van het vertrouwen en dat doen we door de persoonsgegevens te behandelen met de grootst mogelijke omzichtigheid. Op ieder moment behoudt de fan de ...

Dit is wat de kopers over onze Collector Tickets zeggen!

‘‘Vroeger waren de tickets mooi’’—een vaak gehoorde reactie die dankzij Ticketmasters Collector Ticket weer verleden tijd is. Maar wat vinden de ruim 1000 fans nu eigenlijk zelf van het aandenken dat ze kochten, in plaats van het standaard mobile ticket? Wel: - 77 % van de fans vond dat het ...

Ticker – Al uw verkoopcijfers beschikbaar in 1 gratis App!

Dankzij Ticker, beschikbaar voor Android en iPhone, hebt u vanaf vandaag op ieder moment een real-time overzicht van uw verkoopcijfers bij Ticketmaster. Trends, statistieken én omzet gebundeld in één handig overzicht dat op ieder moment up-to-date is! Uw aanmeldgegevens van Ticketmaster ONE ...

Ticketmaster integreert met Verve.

Verve is het bedrijf dat vroeger door het leven ging als Streetteam. Met een start-up periode die intussen tot het verleden behoort spreken de cijfers tot de verbeelding: dankzij de applicatie werden al meer dan een half miljoen tickets verkocht in zo'n 14 landen, voornamelijk voor festivals ...

Nieuwe Ticketmaster vestiging in Italië

  Ticketmaster - met meer dan 530 miljoen verkochte tickets de grootste ticketverkoper ter wereld - zet voet aan de belangrijke Italiaanse wal om er de ticketverkoop te faciliteren op nationaal en internationaal niveau. Tegen 2020 hoopt het bedrijf er 20 miljoen tickets te verkopen en dat ...

Ticketmaster stelt Fan Guarantee voor!

Fan Guarantee werd gecreëerd om de beste service aan fans te geven. Het geeft hen vertrouwen om tickets te kopen, wetende dat we ons flexibel opstellen en altijd klaar staan om te helpen. . Ticketmaster Fan Guarantee garandeert 100% officiële tickets, drie dagen bedenktijd om toch een ...

TICKETMASTER ZET EUROPESE EXPANSIE VERDER MET OPSTART IN ZWITSERLAND

LONDON, (17 Augustus, 2017) – Ticketmaster, een Live Nation Entertainment bedrijf, kondigde vandaag aan dat het binnenkort opstart in Zwitserland, waardoor het in 30 landen actief zal zijn. Ticketmaster is de wereldwijde marktleider op vlak van ticketverkoop met een jaarlijkse verkoop van meer ...

Nieuwe zaalplannen

In een wereld die steeds meer mobiel wordt, bestelt 52% van de fans tickets via smartphone of tablet. We zijn dan ook trots dat we u onze nieuwe zaalplannen kunnen voorstellen die op elk toestel een verbeterde bestelervaring garanderen!  De verbeterde gebruikerservaring vertaalt zich eveneens ...