Na de succesvolle lancering van de samenwerking tussen TikTok en Ticketmaster in de VS in 2022, breiden beide partners hun unieke samenwerking uit naar meer dan 20 nieuwe markten, waaronder België.

Voortaan kunnen miljoenen muziekfans overal ter wereld rechtstreeks vanuit TikTok tickets reserveren bij Ticketmaster, en dat in slechts enkele klikken. De in-app functie geeft artiesten de mogelijkheid hun shows op TikTok te promoten bij nieuwe of bestaande fans. Artiesten hoeven enkel een eventlink van Ticketmaster toe te voegen aan hun TikTok-video’s vóór ze deze publiceren. Op die manier draagt deze samenwerking bij aan de internationale uitbreiding van hun publiek en helpt ze bij de verdere uitbouw van hun carrière.

Binnenkort kan elke op TikTok gecertifieerde artiest ook in België gebruik maken van de nieuwe Ticketmaster-ticketingfunctie om hun optredens te promoten en zo in contact te komen met fans over de hele wereld.

De samenwerking leverde in de VS al succesvolle campagnes op voor bekende en beginnende artiesten als Niall Horan, The Kooks, Burna Boy of Shania Twain.

De bètalancering in de VS alleen al was goed voor meer dan 2,5 miljard views van video’s waarin de makers gebruik maakten van de in-app functies voor artiesten, sportclubs of eventorganisatoren.

Michael Kümmerle, Global Music Partnership Development Lead, TikTok:
“Dit is een spannend moment voor de miljoenen gepassioneerde muziekfans in de TikTok-community. Door fans in staat te stellen rechtstreeks via TikTok tickets te reserveren, geven we artiesten de kans om ticketkopers op een geheel nieuwe manier te bereiken. Omdat we fans dichter bij hun favoriete artiesten en shows brengen, hopen we nog meer waarde en groeimogelijkheden te bieden aan alle artiesten in de verschillende fases van hun carrière. We zijn erg benieuwd hoe onze samenwerking met Ticketmaster zich verder zal ontwikkelen.”

Hoe werkt het?
Vanaf nu kunnen TikTok gecertifieerde artiesten, vóór ze een nieuwe video delen, Ticketmaster aanvinken bij de optie ‘Koppeling toevoegen’. Zij zoeken vervolgens naar hun evenement op Ticketmaster en selecteren tot slot “Toevoegen aan video” om de link toe te voegen. Zodra deze artiesten hun video’s delen, zien TikTok-gebruikers de knop “Tickets kopen” in de videobeschrijving. Deze knop linkt door naar het event op Ticketmaster waarvoor fans tickets kunnen kopen.

Volg jij Ticketmaster België al op TikTok?