1° Wie ben je?
Hi! Mijn naam is Martin Norgaard, en ik kom uit Denemarken, meer bepaald uit Kopenhagen. Sinds de zomer van 2020 woon ik in Brussel. Daarvoor woonde ik achtereenvolgens in Parijs en Londen.
2° Wat deed je vóór je bij Ticketmaster begon?
Ik heb al in verschillende bedrijfstakken gewerkt. Zo werkte ik onder meer in de reissector, ontwikkelde ik fotoalbums en -kalenders, en was ik ook in de logistiek actief. Een constante hierbij was dat ik steeds de meer technologische taken voor mijn rekening nam.
Mijn loopbaan ging pas echt van start toen ik in 1999 voor BilletNET begon met het verkopen van tickets via de telefoon. Een job die uiteindelijk zou uitmonden in een lange carrière bij Ticketmaster…
3° Hoe lang werk je al voor Ticketmaster?
Sinds kort ben ik aan de slag bij Ticketmaster België, als hoofd van het Client & Event Services team, maar de voorbije 19 jaar werk ik al af en aan voor Ticketmaster tout court. Ik heb in die periode verschillende functies beoefend en op verschillende afdelingen gewerkt: fan experience, client support, product management, client solutions, enz.
Zoals je misschien wel al gemerkt hebt, werk ik hier enorm graag en vind ik het nog steeds een uitdagend bedrijf om voor te werken! 😊
4° Wat is je functie en welke taken voer je uit?
Ik vertelde al dat ik aan het hoofd sta van het Client & Event Services team. Deze afdeling focust op de aanmaak van events voor onze klanten. Samen met m’n team zorgen we ervoor dat alle events correct in verkoop gaan langs onze verschillende kanalen: onze website, de app, fysieke verkooppunten, enz.
We staan dagelijks in contact met onze klanten en staan ze bij waar we kunnen. Mogelijke problemen lossen we op en we zorgen ervoor dat hun shows (en tickets) tot bij de fans geraken!
5° Wat is je het meeste opgevallen sinds je komst bij Ticketmaster?
Iedereen hier is werkelijk fantastisch, ik voel me vereerd dat ik in zo’n leuk team terecht ben gekomen.
6° Wat is jouw gouden tip om zoveel mogelijk tickets te verkopen?
Hou steeds de fans en hun ervaringen in gedachten. Als zij hun mening geven dan moeten we daar naar luisteren.
Wanneer we bijvoorbeeld vernemen dat fans graag een specifieke plaats in de zaal kunnen kiezen, dan is het aan ons om hen een interactief zaalplan aan te bieden zodat we hiermee onze ticketverkoop kunnen verhogen. Of als uit onderzoek blijkt dat meer dan 90% van de fans graag de mogelijkheid heeft om eerder gekochte tickets door te verkopen, dan moeten we ook hier de beschikbare technologie aanspreken om in die vraag te kunnen voorzien.
7° Wat is je beste live ervaring ooit?
Toen ik in Londen woonde, had ik het geluk Leonard Cohen aan het werk te zien in de O2 Arena. Ik was al fan van zijn muziek (“Hallelujah” is een van mijn all time favourites), maar zijn podium présence heeft me compleet overdonderd – nooit eerder zag ik zó een indrukwekkende show!
8° Wat was de laatste show die je zag, en wat vond je ervan?
Dat was een klein, intiem concert waarbij een kwartet werken van Brahms en Mozart bracht. Het was een even dramatische als melancholische ervaring… erg ontroerend!
9° Kan je, tot slot, nog een persoonlijke “fun fact” met ons delen?
Om mijn enorm actieve en technologisch intensieve werkweek te compenseren stort ik me in het weekend op mijn schilderdoeken en doe ik aan houtbewerking. Twee heerlijke manieren om me op iets compleet anders te focussen en de wereld voor even volledig buiten te sluiten – niet slecht af en toe! 😊