DÔME Charleroi heeft gekozen voor Ticketmaster als partner voor de ticketverkoop van concerten, shows en alle georganiseerde sportevenementen, waaronder de Spirou basketbalwedstrijden. DÔME is een indoor arena met een capaciteit van 6300 toeschouwers. Tot vandaag maakte de zaalgebruik van een eigen ticketing systeem.
In 2019 en 2020 werd de DÔME volledig gerenoveerd om een breed cultuuraanbod mogelijk te maken. Vandaag bereidt de veelzijdige arena zich voor op de terugkeer van toeschouwers. Mét Ticketmaster als partner om alles in goede banen te leiden.
Ticketmaster laat bijvoorbeeld toe om, indien nodig, via timeslots te verkopen, om zo de bezoekersstroom te beheersen en te verspreiden. Digitale tickets kunnen veilig worden gescand en 1,5 meter afstand kan te allen tijde worden behouden ahv een interactieve plattegrond waar de ticketkopers hun plaats kunnen kiezen.
Eric Schonbrodt, Directeur Général du Dôme: « De samenwerking met Ticketmaster stelt ons in staat om een professionele ticketservice aan te bieden die voldoet aan de verwachtingen van onze bezoekers. De inzet van mobiele tickets, en simpelweg je smartphone te kunnen presenteren voor je toegang tot de Dôme, past perfect in de digitaliserings- en moderniseringsprojecten die we al enkele jaren uitvoeren. Bovendien zal de communicatiekracht van Ticketmaster ook een pluspunt zijn voor onze diversificatiestrategie, die erop gericht is een groter cultureel aanbod aan te bieden in Charleroi. »
Door deze samenwerking verstevigt Ticketmaster haar positie binnen de ticketverkoop voor sportevenementen. Naast ticketing partner voor onder meer box-, motorsport- en voetbalwedstrijden, breidt Ticketmaster haar aanbod nu uit met tickets voor basketbalclub Spirou Charleroi.