Om het maximale uit onze data te kunnen halen, ontwikkelden we de Affinity-tool. Op basis van eerdere aankopen en interesses vertelt deze tool ons welke artiesten, bands of shows nauw verwant zijn aan jouw evenement. Met deze informatie kunnen wij en de organisatoren meer gerichte campagnes opzetten en relevante doelgroepen creëren voor onze mailings.

Hoe werkt het?

Aan de hand van (transactionele) data bepaalt een algoritme welke artiesten, bands of evenementen gerelateerd zijn. Dit houdt in dat een persoon die een ticket voor event A heeft gekocht, zeer waarschijnlijk ook een ticket voor event B zal kopen. De Affinity-tool toont ons bovendien niet alleen het aankoopgedrag van Ticketmasterklanten in België, maar ook over de grenzen heen. We hebben namelijk toegang tot de wereldwijde database van Ticketmaster.

Wij voeren de naam van jouw evenement in de database in. De tool geeft de nodige relevante informatie weer in de vorm van een zgn. spinnenweb. De zwarte, centrale stip vertegenwoordigt de gebeurtenis in kwestie en de stippen eromheen vertegenwoordigen gerelateerde evenementen. Hoe groter de stip, hoe meer gegevens (lees: adressen) we hebben. Hoe dichter een stip bij de centrale stip gepositioneerd is, hoe groter de kans wordt dat een ticketkoper ook een ticket koopt voor dit betreffende evenement. De kleuren van de stippen tot slot weerspiegelen de verschillende genres.

Hoe krijg ik er toegang toe?

De tool is alleen beschikbaar voor het Ticketmaster-team, organisatoren hebben er geen toegang toe. Je kan echter altijd het marketingteam contacteren om de tool te bekijken. Stuur ons een e-mail naar [email protected] en ontvang meer informatie over een bepaalde doelgroep.