Voortaan kunnen fans vanuit één enkel account tickets reserveren in verschillende Ticketmaster-markten, wereldwijd. Ontdek het nu in de app of in je online account!

Fans kunnen hun account gebruiken om tickets te reserveren in Australië, Oostenrijk, België, Canada, Tsjechië, Finland, Duitsland, Ierland, Mexico, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Polen, Spanje, Zweden, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten!

Met dit nieuwe account maken we het voor fans eenvoudiger om tickets te reserveren en deze tickets over de grenzen heen te beheren.

Wanneer fans zich voor het eerst aanmelden bij hun nieuwe wereldwijde account, wordt hen niet alleen gevraagd om een nieuw wachtwoord aan te maken, maar ook om een telefoonnummer op te geven dat moet worden gebruikt voor verificatie. Het telefoonnummer kan worden gebruikt om het account te herstellen en wijzigingen in het profiel aan te brengen (via 2-factor autorisatie). Het blijft mogelijk om marketing- en andere voorkeuren rechtstreeks via het account te beheren.

Dit is wat het Global Account betekent voor de Ticketmaster-gebruiker:

Hoe verander je de manier waarop fans toegang krijgen tot hun account?                          
We introduceren een nieuwe manier om in te loggen, waarbij fans op de meeste bestaande Ticketmaster-sites (Australië, Oostenrijk, België, Canada, Tsjechië, Finland, Duitsland, Ierland, Mexico, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Polen, Zuid-Afrika, Spanje, Zweden, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten) toegang hebben tot hun account met één set wereldwijde inloggegevens. Fans wordt gevraagd om één wachtwoord in te voeren voor hun accounts en vervolgens een telefoonnummer te gebruiken om hun accounts te verifiëren.

Wat gebeurt er met het account van elke fan de volgende keer dat ze inloggen?

  • Als fans al meer dan één account hebben op verschillende Ticketmaster-sites met hetzelfde e-mailadres, koppelen we hun accounts. De volgende keer dat ze zich aanmelden, vragen we hen om één wachtwoord op te geven voor de verbonden accounts.
  • Als een fan echter slechts één account heeft, maar toegang heeft tot een Ticketmaster-site in een ander land, wordt hem gevraagd toestemming te geven voor het aanmaken van het account in dat land en deze automatisch te koppelen met zijn bestaande wachtwoord.

Wat gebeurt er met de marketingvoorkeuren van individuele fans?
Fans kunnen hun marketing- en andere voorkeuren voor elk profiel afzonderlijk blijven beheren, met de optie om zich aan te melden voor marketing of ervoor te kiezen om niet door Ticketmaster te worden gecontacteerd.

Hoe beheren fans hun facturatie- en adresgegevens?
Facturatie- en adresgegevens worden voor elke markt afzonderlijk beheerd en worden niet gekoppeld aan hun wereldwijde identiteit.

Wat betekent dit voor de profielgegevens van individuele fans?

  • Als fans al meer dan één account hebben in verschillende Ticketmaster-markten, koppelen we hun accounts en maken we een wereldwijd profiel door bestaande gegevens samen te voegen. Fanprofielen omvatten: e-mail, voornaam, achternaam, land, postcode, telefoon en taal, indien van toepassing.
  • Als fans slechts één profiel hebben, maar een Ticketmaster-site in een ander land bezoeken, kopiëren we het profiel naar de nieuwe markt. Bestaande profielgegevens worden gedeeld en gebruikt voor marketingdoeleinden als de fan in kwestie zijn toestemming heeft gegeven.

Kunnen fans één wachtwoord gebruiken voor al hun accounts?
De nieuwe manier van inloggen zorgt ervoor dat fans nu met één wachtwoord op hun account kunnen inloggen op andere Ticketmaster-sites.

Zijn fans verplicht om hun telefoonnummer toe te voegen aan hun profiel?
Ja. Alle bestaande en nieuwe fans op Ticketmaster wordt gevraagd een telefoonnummer op te geven om hun identiteit te verifiëren.

Fans wordt gevraagd om een geldig vast of mobiel nummer in te voeren en ontvangen vervolgens een eenmalige code via spraakbericht of sms. Zodra ze de code invoeren om hun identiteit te verifiëren, wordt het telefoonnummer gekoppeld aan hun account. Het kan vervolgens worden gebruikt om hun account te herstellen of om hun identiteit te verifiëren wanneer ze wijzigingen aanbrengen in hun profiel (via 2-factor autorisatie).

Wat als fans verschillende accounts hebben met andere e-mailadressen?
Onze nieuwe manier om in te loggen is alleen mogelijk als fans voor hun accounts in verschillende markten steeds hetzelfde e-mailadres gebruiken. Als fans meer dan één account hebben, maar ze gebruiken verschillende e-mailadressen, koppelen we die accounts niet en worden deze als volledig gescheiden behandeld.

Wat als fans geen wereldwijd account willen maken?
Als fans niet willen dat een bestaand account wordt gebruikt om toegang te krijgen tot een andere Ticketmaster Markt, kunnen ze ervoor kiezen om niet door te gaan. Als fans toch de websites en apps van Ticketmaster willen gebruiken, kunnen ze een account registreren met een ander e-mailadres.

Waarom brengen we deze veranderingen aan?
We introduceren deze nieuwe manier om in te loggen en accounts te beheren om het voor fans nog gemakkelijker te maken om evenementen in verschillende landen bij te wonen.