Richtlijnen aanleverenpromotiemateriaal

Gelieve het promotiemateriaal en al je marketing gerelateerde vragen te sturen naar marketing@ticketmaster.be

Download hier ons logo om te gebruiken op jullie website en affiches. Op deze manier zien de fans dat wij jullie officiële ticketing partner zijn.

Event Pagina

B 205 x H 115

  • geen tekst of sponsors op afbeelding
  • .jpeg formaat
  • Gedetailleerde informatie over het event in 3 talen (NL – FR – ENG)

Artiest Pagina

B 2426 x H 1365 (afbeelding)
B 1024 x H 432
B 375 x H 310
B 720 x H 568

  • geen tekst of sponsors op de afbeeldingen
  • alle afbeeldingen .jpeg
  • Formaat B 2426 x H 1365 : ratio 4:3 (blauwe gedeelte wordt afgesneden bij het optimaliseren voor verschillende toestellen)
  • Formaat B 1024 x H 432 : desktop header pagina / Formaat B 375 x H 310 : mobile header pagina
  • Formaat B 720 x H 568 : toevoeging bij informatie artiest (verschillend van header visual)
  • Mogelijkheid toevoegen gallerij met foto’s : formaat B 900 x H 600 (3:2 ratio)
  • Mogelijkheid toevoegen poster (vrij formaat)
  • Informatie over de artiest in 3 talen (NL – FR – ENG)
  • Video in formaat ondersteund door Youtube file formats
  • Mogelijkheid toevoegen informatie over toegankelijkheid (afbeelding formaat B 720 x H 568 – verschillend van vorige afbeeldingen)
  • Mogelijkheid toevoegen FAQ
  • Mogelijkheid toevoegen countdown/extra CTA (afbeelding formaat B 1024 x H 432 – verschillend van vorige afbeeldingen)

Homepage

Large (afbeelding) B 1440 x H 450

Medium B 720 x H 405

Small B 368 x H 207

  • geen tekst of sponsors op afbeelding
  • .jpeg formaat, max. 200kB
  • Large afbeelding : links plaatsen wij de naam van het event en beknopte info zoals aagegeven op de afbeelding

Facebook : B 1200 x H 628
Heb je reeds een Facebook Event aangemaakt?
Zoja, nodig ons uit als co-organisator. Zo ziet de fan dat wij jouw officiële ticketing partner zijn.

InstaStory : B 1080 x H 1920 (geen tekst of sponsors op afbeelding)

Instagram : B 1080 x H 1080 (enkel live beelden)

Video : aanleveren in .mp4 (vrij van tekst en sponsors)

Ticket Alert

Small banner B 600 x H 90

Large banner B 600 x H 160

Klik hier voor een voorbeeld van onze 2 wekelijkse Ticket Alert die we uitsturen (enkel in NL & FR).

Dankzij Predictive Intelligence ontvangt elke geadresseerde een gepersonaliseerde en unieke nieuwsbrief. Het grootste deel van de selectie wordt automatisch gegenereerd op basis van locatie, voorkeur en aankoopgeschiedenis.

De afbeelding wordt gegenereerd van de Artiest Pagina, maar het is ook mogelijk om als banner te worden opgenomen:

  • .jpeg, .png of (animated) .gif formaat
  • geen sponsors op afbeelding

Dedicated Alert

Header B 600 x H 300

Klik hier voor een voorbeeld van een Dedicated Alert.

  • .jpeg of .png formaat
  • geen sponsors op afbeelding
  • beknopte omschrijving van het event in de gewenste taal

Collector Ticket

Uit onderzoek blijkt dat fans nog altijd graag een fysiek ticket bewaren na het bezoeken van een event. Het Collector Ticket voldoet aan deze behoefte: het unieke ticket is niet alleen het toegangsbewijs tot jouw event, maar ook een souvenir van een onvergetelijke tijd. Het is een stevige pas, volledig gepersonaliseerd, en wordt geleverd met een draagkoord.

Interesse? Contacteer ons voor meer informatie.

Wat hebben we nodig?

Afbeelding: 54 mm breed, 86 mm hoog – jpeg, png of PDF (resolutie 300dpi CMYK)  | Afbeelding met bleed: 59 mm breed, 95 mm hoog.

Download de specificaties voor Collector Ticket (.png)

Download het model voor Collector Ticket (.eps)

Download het model voor Collector Ticket (.pdf)

Pixels

Door een pixel gelinkt aan jouw event op ticketmaster.be te implementeren, weet je precies welke activiteit tot een conversie leidt.

  • Twitter
  • Facebook
  • Doubleclick Floodlight
  • Google Conversion
  • Universal Analytics
  • Pinterest

Contacteer ons voor meer informatie via marketing@ticketmaster.be

Acties worden ingepland op basis van beschikbaarheid en afhankelijk van het
marketingplan (gebaseerd op het aantal tickets in verkoop).

Ook het materiaal dient ten laatste 3 dagen voor publicatie worden aangeleverd.
Is dit niet het geval, dan kan Ticketmaster niet verantwoordelijk worden gesteld voor het niet tijdig uitvoeren van de geplande actie.

Vragen?